כרטיס ביקור – תנועת התודעה החברתית
כרטיס ביקור – תנועת התודעה החברתית
במסגרת עיתון “חדשות השחיתות” נביא מעת לעת מידע מפורט על תנועות חברתיות הפועלות בארץ למיגור השחיתות. הנה בקצירת האומר כרטיס הביקור של “תנועת התודעה החברתית”, כפי שנמסר ע”י התנועה עצמה.
בברכה,
אמיר לירן, עו”ד
עורך עיתון “חדשות השחיתות”
editor AT corruption-news.co.il
www.corruption-news.co.il
אודות התנועה
במדינת ישראל 2007 הכלכלה צומחת, העשירים מתעשרים, אך עובדים ועובדות נלחמים לסגור את החודש. העוני ממשיך להעמיק. השחיתות גואה. הממשלה שמקצצת בתקציב נותנת הטבות מס למיליונרים. ההיגיון המעוות הזה לא משתנה, גם כשהם מדברים על שלום ומבשלים מלחמה וכיבוש. איך זה שהמדינה נמצאת בידיים של המיליארדרים? מה עומד מאחורי מחוות הצדקה הצבועות שלהם? איך עובדת השיטה? מדוע לא קיימת תודעה מעמדית בישראל? איך מביאים לתנאי חיים טובים יותר? אלה הן מקצת השאלות שהתנועה מתמודדת עימן. תנועת התודעה החברתית מהווה דף חדש של סוציאליזם מודרני, אשר פועלת למען ניתוקם של בעלי ההון מלקבל החלטות בחיים שלי ושלך, ובכך נלחמת בשחיתותם של נבחרים ובעלי הון כאחד.
המטרות:
א. טיפוח תודעה מעמדית בישראל לצמצום הפערים המעמדיים של אזרחי מדינת ישראל, תוך שימור והגנה על זכויות העובדים בישראל, לרבות ציבור העובדים מטעם חברות קבלניות.
ב. טיפוח החינוך, הערכים, תוך השבחה של נורמות התנהגות אתית של נבחרי הציבור, עובדי השירות הציבורי, שלטון החוק והמנהל הציבורי התקין.
ג. חיזוק המודעות הציבורית באמצעות מעורבות אזרחית גדולה יותר, תוך הטמעת נורמות וערכים דמוקרטים לקידום ממשל איכותי ואמין יותר עבור אזרחי מדינת ישראל.
ד. הנחלת תרבות של הידברות, טוהר המידות, טובת הציבור, עידוד שקיפות הפעילות השלטונית, חשיפה ומעקב אחר שחיתות שלטונית בדגש על קשרי הון – שלטון.
ה. קידום חקיקה ליישום במימוש והשגת המטרות המנויות לעיל.
האמצעים:
מישור משפטי –
1. הגשת עתירות לבג”ץ.
2. יעוץ משפטי וייצוג משפטי לעובדי חברות קבלניות בישראל.
3. מתן סיוע משפטי בחינם לחושפי שחיתות.
4. הכנה והגשה של הצעות חוק למימוש מטרות העמותה.
מישור תקשורתי –
1. הקמת אתר אינטרנט לצורך פעילות הסברתית שתכלול בין היתר מאמרים, כתבות, כמו-כן האתר יעניק כלים לשמירת זכויות העובדים בישראל.
2. רתימת כלי התקשורת והמדיה השונה לחשיפה וגילוי של פעולות עובדי ציבור, שאינן תואמות למנהל ציבורי תקין.
3. חשיפה וגילוי ברבים של חברות קבלניות שאינן שומרות על זכויותיהם של העובדים בישראל.
מישור ציבורי –
1. הקמת מכללה אינטרנטית לקידום וחיזוק המודעות הציבורית לערכי הדמוקרטיה, אתיקה שלטונית.
2. פעילות חינוכית הסברתית במוסדות החינוך הממלכתיים ציבוריים, אוניברסיטאות ומכללות פרטיות.
3. הקמת מאגר מידע נרחב בתחום העבודה וזכויות העובדים.
אז מה עשינו עד היום?
1. אנו פועלים כנגד הון ושלטון בישראל באמצעות מאבק עיקש בבעלי הון ופוליטיקאים שמקיימים אינטרסים זרים כנגד ציבור העובדים.
2. אנו מספקים ייצוג משפטי לעובדים כנגד חברות כוח אדם, מכוני מיון ומעסיקים.
3. אנו שובתים נגד הפרטת החינוך בישראל.
4. אנו נלחמים נגד גירוש משפחות נזקקות מבתיהן.
5. אנו יוצרים התארגנויות עובדים לשיפור תנאי העסקתם במקום העבודה.
6. אנו עורכים מחקרים בתחום הכלכלי-חברתי בישראל.
7. אנו מקיימים חוגי בית וסדנאות בנושאים חברתיים על מנת לפתח תודעה מעמדית אחת.
8. אנו עורכים אחת לשנה דוח מעקב אחר התקשורת שמטרתו היא להביא לשינוי דפוסי השיח והסיקור התקשורתי בישראל לנוכח שליטתו של ההון על אמצעי התקשורת.
9. הקמנו מכללה אינטרנטית שמטרתה לחמש בידע את השכבות החלשות בחברה בתחום הכלכלי-חברתי, מתוך אמונה כי ידע = כוח.
10. אנו מקדמים הצעות חוק שלנו בתחום הכלכלי-חברתי בכנסת ישראל.
11. אנו עורכים סדנאות בנושא יהדות וסוציאליזם שמטרתם לבנות ברית מעמדית בין העולם הדתי לחילוני באמצעות העולם הסוציאלי.
12. אנו מטפחים, מקדמים ומכווינים את מגזר העסקים הקטנים והבינוניים בישראל.
תנועת התודעה החברתית דוגלת בכך שהסיכוי לשלום אמיתי הוא קודם כל מבית ועל כך שמה לה למטרה לעסוק ולהתמקד בראש ובראשונה בשסע המעמדי בישראל.
אודות הקמת התנועה
התנועה הוקמה בשנת 2005 בעקבות היחשפותו של סטודנט בשם אסף דוק, לעולם הציבורי והוויה קפיטליסטית שרואה בבן האנוש כאמצעי ולא כמטרה, ובאמצעות כך מרחיבה את השסע המעמדי בישראל. אסף הוא סטודנט לממשל, דיפלומטיה, אסטרטגיה ומשפטים המשמש במקצועו כעוזר פרלמנטארי בכנסת ישראל. התנועה החדשה הינה כלכלית-חברתית-אקולוגית שכל מטרותיה הן ליצור הגמוניה תרבותית חלופית שתעמיד את הפועל הישראלי בראש מצד אחד, ומאידך תצמיח את המשק לממדים שלא חווה מעולם.
בתגובה למה הוקמה התנועה?
עוד כמה ידברו אתנו על כלכלה חופשית בזמן ש-18 משפחות שולטות בעיקר המשק?
עוד כמה ידברו אתנו על צמיחה בזמן שיותר ויותר אנשים נכנסים למעגל העוני?
עוד כמה ידברו אתנו על ציונות בזמן שניצולי שואה מזדקנים בהשפלה, עוני והזנחה?
עוד כמה ידברו אתנו על דמוקרטיה בזמן שהנבחרים מקיימים אינטרסים זרים?
תנועת התודעה החברתית היא תנועה כלכלית–חברתית–אקולוגית חדשה שהוקמה בגלל הצורך בפיתוח תודעה מעמדית בישראל. היום זה כבר לא סוד שמדינת ישראל, פועלת ומסייעת להתעשרותם של בעלי ההון, תוך גיוס אזרחיה למען המטרה הזו. תנועת התודעה החברתית מהווה דף חדש של סוציאליזם מודרני, אשר פועלת למען ניתוקם של בעלי ההון מלקבל החלטות בחיים שלי ושלך, ובכך נלחמת בשחיתותם של נבחרים ובעלי הון כאחד.
לא ייתכן שעובדים ייצאו בוקר בוקר לעבודה ובסוף החודש לא יקבלו את המגיע להם!
מדובר בעשרות אלפי עובדים בישראל, כמו עובדי הרשויות המקומיות והמועצות הדתיות שאינם מקבלים שכר ופנסיה, עובדי חברות קבלן וחברות כח אדם שאינם מקבלים אפילו שכר מינימום ועובדים רבים נוספים שזכויותיהם אינן נשמרות. ברור מעבר לכל ספק, כי לא היה צורך בהנהגת מדיניות חברתית ברוטאלית וחסרת רחמים, והובלת מתקפה על החברה בישראל ובשבירת בסיס ההידברות עם גורמי המשק. שיעורם של העובדים העניים גדל, כי העבודה ברמות שכר נמוכות אינה מאפשרת לקיים משפחה באופן הולם, ואלה אשר הצטרפו למעגל העבודה נקלטו ברובם הגדול במשרות חלקיות ובשכר נמוך. כפיתרון למצב הבלתי נסבל הזה הוכנה על-ידנו חוקה המתבססת על החוקים הסוציאליים והחוקים להגנת העובד הפרוגרסיביים ביותר שמחוקקים בדמוקרטיות המערביות, שמטרתם להבטיח את חירותו של הפרט מפני אי צדק חברתי.
הקמתה של תנועת עובדים מהפכנית:
העובדים הם אלה שמייצרים את התוצר הכלכלי. מכאן שהזכות לקבוע את גובה השכר צריכה להיות של העובדים עצמם. לבעל ההון לכל היותר מגיע פיצוי מסוים על השימוש של העובד באמצעי היצור שלו. התקשורת והמדינה עושות הכול על מנת להסתיר מאתנו את האמת הברורה הזאת. עם כל סכסוך עבודה, הצד שהתקשורת לוקחת ברור. העובדים מצטיירים כפועלים לפי אינטרסים סקטוריאליים ואנוכיים, בזמן שבעלי ההון מצטיירים כאנשים אחראיים שטובת המשק לנגד עיניהם. בכל שביתה, התקשורת מספרת לנו “כמה השביתה עלתה למשק”. נוצר הרושם כאילו העובדים הם גוף מצומצם שפוגע בטובת הכלל בשל אינטרסים אישיים. אולם העובדים אינם עוד קבוצת לחץ כמו החרדים, הקהילה ההומו-לסבית או הבונים החופשיים. העובדים הם כלל הציבור, הם כולנו והם באים מכל הקבוצות בחברה. אם כבר, בעלי ההון הם הקבוצה הסקטוריאלית, שאפילו אינם מסתירים את היותם פועלים למען אינטרסים צרים מאד. האינטרסים שהעובדים נלחמים עבורם בשביתותיהם הם האינטרסים של כולנו. הפגיעה בעובדים בסקטור מסוים תביא הרי פגיעה בעובדים בכל סקטור ועל כן אנו מאמינים בצורך לבניית הסתדרות עובדים חדשה ולוחמנית בישראל.
שתיקת העניים:
חוסר הצדק החברתי רק גובר, ולמרות זאת המדוכאים הרבים שותקים:
עוני זה כלא. זהו מצב בו האדם לא יכול לקדם את עצמו ולשלוט בגורלו מסיבות כלכליות. זוהי תופעה חברתית ולא תופעה אישית: אף אחד לא רוצה להיות עני. להגיד שאנשים מעוניינים בעוני בשל הקצבאות זה כמו להגיד שאסיר מעוניין בכלא בשל הארוחות שמוגשות לו. אם יש עוני, אז יש מדיניות שגורמת לו כי היא מעודדת או אדישה לחלוקה לא שוויונית של ההון.
כמחצית מהעניים בישראל עובדים, ומשתכרים פחות משכר המינימום. המספר הרשמי של עניים בישראל קטן ממספר האנשים שמצויים בבעיות פרנסה. בישראל 40% מהמועסקים מרוויחים פחות מ-2000 שקל לחודש ויחס התלות (היחס בין קבוצת המפרנסים לכלל האוכלוסייה) הוא מהגבוהים בעולם. ממרבית הישראלים נמנעת גישה להשכלה ולמקומות מגורים שמאפשרים שיפור במצבם הכלכלי ועל כן הם נידונים לא רק להישאר במצבם, אלא להוריש את מצבם העגום לילדיהם. אנו שואפים לנטוע סולידאריות אמיתית, כזו המבוססת על אחווה סוציאלית המעבירה תחושה שכל בני החברה ערבים אלה לאלה, תחושת המחויבות של העם לעזור לבניו שהמזל לא שפר עליהם, גם אם זה כולל גרוד שכבות השומן של אלה שהמזל כן שפר עליהם.
קידום וטיפוח מגזר העסקים הקטנים והבינוניים המהווה 95% מכלל המשק הישראלי:
התנועה מציעה פתרונות מגוונים וחדשניים להצעדתו של המגזר העסקי לדרך המלך ומציאת פתרונות הולמים ליציאה מן המשבר המתמשך בו נתונים בעלי העסקים. התחומים המשיקים למגזר העסקי הם רבים ועל כן שזורים בחוק זה תיקוני חקיקה לחוקים הקיימים. מטרתנו היא בראש ובראשונה קידומם של אזורי הפריפריה וערים נחלשות מבחינה כלכלית למרכזים מובילים של מדע וידע והשוואת מעמדם לשאר ערי ישראל המתקדמות. מטרה נוספת הנה ביזור הכוח הכלכלי וחיזוקם של השכבות החלשות ושכבות הביניים מול התאגידים הגדולים.
19 משפחות שולטות ביותר משליש מהמשק:
הכנסותיהן של תשע עשרה המשפחות עומדות על הון עתק הזהה לתקציב מדינה נוסף: 248 מיליארד ₪. למרות הכל פערים חולניים מסוג זה אינם מולדים גנטית, הם אינם מכה משמיים, אלא מעשי ידי אדם. אנו נפעל למען חברה סולידארית וסוציאליסטית, ולא למען חברה קפיטליסטית וברברית כמו זו היום. כיום הפערים החולניים הללו מתרחבים עד לכדי סכנה מוחשית וממשית לשלומה של החברה בגלל הגידול העצום בחוסר שיווין ההזדמנויות בחברה הישראלית, כאשר קומץ קטן וזניח מרוויח מאות מיליארדים, ולעומתו מיליונים אינם זוכים אפילו לפירורים. הפערים המטורפים הללו מתרחבים כיום עד לכדי סכנה מוחשית ואף קיומית, כשמתי מעט מרוויחים סכומי עתק, והרוב המוחלט מרוויח מעט – ואם בכלל.
על מצוקתם של נפגעי נפש, קשישים ובנכים במדינה המופרטת:
המדינה היא זו שהעבירה את הטיפול בנפגעי נפש, בקשישים ובנכים לידיהם של זכיינים פרטיים. היא זו שדורשת ממשרד הבריאות ומשאביו המצטמצמים לבחור בזכיין שמביא את ההצעה הזולה ביותר, תוך מינימום התחשבות באיכות השרות שהזכיין מציע למטופל. הזכיין עצמו מחויב לרווח האישי שלו, וזהו טבעו בעולם בו מחויבות לזולת כמוה כהתאבדות כלכלית. מטרתנו תהיה להחזיר את תפקידה של המדינה לדאוג שלפחות הפרטים החלשים ביותר יהיו מוגנים מזוועות השוק.
עמדתנו בנושאי סביבה וחברה:
כיום במשטר בישראל הטבע מגויס לטובת הכלכלה, וזו מצידה מפקירה את שימורו ובכך קוצבת את זמנו של המין האנושי על פני האדמה. התקנות נגד הזיהום יקרות ופוגעות ברווחיו של כוח ההון בחברה. זאת הסיבה שהפוליטיקאים בישראל כה ממעטים לעסוק באיכות הסביבה. על כן, כוח העובדים הוא הכוח החברתי היחיד שיש לו את הכוח לחולל רפורמות עמוקות ומרחיקות לכת בשיפור איכות הסביבה עבור כל התושבים, ולא רק קומץ המתעשרים על גבם.
תנועת התודעה החברתית מתחייבת לקידום חשיבה אקולוגית בשילוב עם חשיבה סוציאל-דמוקרטית. אנו רואים את עצמנו מחויבים למלחמה במחוללי החורבן הסביבתי, האקולוגי והחברתי. לא ניתן לפתור את החורבן האקולוגי – סביבתי במנותק מהחורבן הכלכלי – חברתי, שכן שניהם הנם תוצר של כלכלת הבצע הקפיטליסטית.
יהדות וסוציאליזם:
הציבור הדתי בישראל מצוי כיום בעקבות אירועי השנים האחרונות על פרשת דרכים מכרעת. תנועת התודעה החברתית, המבססת את מצע לציבור הדתי על משנתו של הרב אשלג, תמלא תפקיד מפתח בהתחדשותו הפוליטית של הציבור הדתי, בהיותה הגשר בין העולם האמוני לזה החילוני. אנו מאמינים, כי את השינוי החברתי והמוסרי המיוחל, לא ניתן להביא אלא מתוך חבירה אסטרטגית ובניית ברית מעמדית בין השמאל האידיאולוגי לבין הציבור הדתי אמוני.
חידוש פני הציונות:
למרות המשטר הדמוקרטי קיימת רודנות הרוב על המיעוט הערבי. כל עוד המדינה נשארת יהודית ומחויבת לציונות אין לערבים שוויון זכויות מלא ולכן אינם יכולים להזדהות עימה. אני ננסה לפתור בעיה זו באמצעות מדיניות שתגוון את הסמלים הממלכתיים והציבוריים, תחלק בצורה שוויונית יותר את המשאבים ותעניק להם מעמד של מיעוט לאומי פלסטיני ותשלבם בפוליטיקה הפרלמנטארית הקואליציונית. ניתן לעשות את הרפורמות הנ”ל מבלי לוותר על האופי היהודי-ציוני של המדינה. יש לחדש את פני הציונות, כזאת שתיצור סינתזה חדשה בין כל הדרישות השונות שנוצרו במהלך השנים עד היום.
עמדתנו בנושאי שלום חוץ וביטחון
ישראל מחויבת להגן על אזרחיה. את החובה הזאת עליה לראות כאמצעי ולא כמטרה בפני עצמה. לפיכך אנו תומכים בדה-פוליטיזציה של הצבא. אדם המשרת בצבא יזכה לשכר על פועלו ושהותו במסגרת השרות הצבאי, שלא יהיה נמוך משכר המינימום שנקבע בחוק.
החברה הישראלית מצויה תחת איום של טרור המגיע מתוך אוכלוסיה המצויה תחת כיבוש צבאי. אף על פי שהטרור הפלסטיני מצדיק את עצמו, נכון לעכשיו, בפרשנויות יצירתיות לכתוב בקוראן, אנו מתנגדים לסברה הרווחת שהטרור הוא תוצאה של דת האסלאם. הטיעון הזה משולל יסוד והוא מנוצל בציניות על ידי גורמים בפוליטיקה על מנת לפגוע במרקם היחסים בין יהודים וערבים – ששיקומו הוא אינטרס בטחוני עליון. אנו מתנגדים לכך על בסיס שני טעמים אמפיריים: ראשית, הטרור הפלסטיני החל על ידי הארגון החילוני אש”ף ואילו הארגונים האסלאמיסטים המשיכו אותו ביתר שאט אחרי שאש”ף החל לשתף פעולה עם ישראל. שנית, ארגוני טרור היו ועדיין מצויים בכל העולם, והם פועלים מתוך מגוון של תירוצים אידיאולוגיים, חלקם דתיים וחלקם חילוניים.
טרור על פי רוב מקבל את התמיכה החברתית שלו ממצבים של דיכוי ותחושה עמוקה של קונפליקט בין צד חלש לצד חזק, לעתים כנשק היחיד של הצד החלש מול החזק. תנאים חברתיים הגורמים לטרור הם בין היתר עוני רב ואבטלה. שני אלה מביאים את הפרט לתחושה שאין לו מה להפסיד. הם גם מותירים לו זמן רב לפעילות חתרנית ויוצרים חשיפה ותלות בינו לבין ארגוני טרור, שלעתים קרובות פורשים רשת של שרותי רווחה וחינוך לעניים.
המלחמה של ישראל בטרור פעלה בשני ערוצים שעד כה נכשלו: הערוץ הראשון הוא יצירת הפרדה פיזית בין אוכלוסיה יהודית לאוכלוסיה פלסטינית על ידי פינוי ישובים יהודיים (תכנית ההתנתקות), בניית גדר הפרדה וכן גם הקמת מחסומים וכבישים עוקפים. הערוץ השני הוא התערבות צבאית מסיבית אשר אמנם הוכיחה יעילות קצרת טווח מסוימת, אך בטווח הארוך לא חיסלה את איום הטרור, הגבירה את העוינות בקרב הפלסטינים והכפישה את שמה של ישראל בעולם.
אנו נתמוך בפעולות צבאיות למיגור הטרור כל עוד אין בהן ענישה קולקטיבית או פגיעה בזכויות של בני אדם שלא לקחו חלק פעיל בטרור (אין אנו מקבלים את הטיעון הרווח שכל הפלסטינים אשמים בטרור מכיוון שהם “תומכים” בו בעמדותיהם). במקביל, אנו נעודד השקעות לשיקומה של התעשייה הפלסטינית אחרי עשורים ארוכים שבהן ישראל מנעה מהפלסטינים רישיונות להקמת עסקים והפקיעה מהם קרקעות רבות. אנו נעודד שיתוף פעולה בין פועלים יהודים לפלסטינים ויצירת איגודי עובדים ומוסדות משותפים לשניהם. אנו מאמינים שרק כך תתמתן תחושת הקונפליקט העמוקה הקיימת בלבבות הפלסטינים וסוחפת את חלקם לתמיכה בארגוני טרור.
במישור המדיניות, אנו נסכים לכל פתרון פוליטי שמבטיח את זכויות כל בני האדם המעורבים, ולא רק בני אדם בעלי רקע אתני זה או אחר. הפתרון צריך להיות מוסכם על רוב מכריע בשני הצדדים, שכן אחרת הוא יאבד מיציבותו. אנו מאמינים ששלום בר-קיימא בעתים המודרניים הוא לא רק עניין של הסכמים בין אליטות, אלא גם עניין חברתי, של שיתוף פעולה בין שתי החברות הכורתות שלום בתחומים רבים של התאגדויות עובדים, קשרים כלכליים, מיזמים תרבותיים משותפים וכדומה.
נדרוש מהאו”ם להקים מוסד קבע אקס טריטוריאלי – קונגרס בני אברהם – שיפעל בשקיפות כדי להגיע לטיוטת הסדר סופי וקבוע. חברי הקונגרס יבחרו במדגם סטטיסטי ואותנטי של עמי ארץ ישראל (נשים וגברים מכל מגוון הגילים, העיסוקים, רמות ההשכלה ואזורי המגורים) ובעת כהונתם יהיו עובדי או”ם במעמד דיפלומטי. הם יפעלו כשילוב של קבוצת מיקוד ומדגם מייצג ותפקידם יהיה להגיב באופן אישי וקונסטרוקטיבי וע”פ עקרונות דיון קבועים לטיוטות הסדר שתגבש וועדת ניסוח מקצועית. ההסכם לא ישפיע ישירות על המבנה הפוליטי הקיים אך קיומו יאפשר למנהיגי שני הצדדים להתרכז יותר בשיקום ענייני הפנים היגעים שלהם ויגדיל את כדאיותם של צעדים בוני אמון המעודדים את נציגי הצד השני להתפשר.
שלום ישראלי-פלסטיני כולל יפתח דרך להסכמים נוספים, מתוך רצון חופשי, בין מדינת ישראל לבין המדינה הפלסטינית העצמאית ומדינות ערביות אחרות בנושאים שונים, לרבות כלכליים-חינוכיים, שיש בהם אינטרס משותף לשני העמים.
שת”פ בין מנגנוני הביטחון של שני העמים תוך נקיטת אמצעיים תקיפים וחסרי פשרות אל מול מארגני ופועלי ארגוני הטרור לסוגיהם.
הירתמות החינוך: עמוד התווך לשלום אמיתי תלוי בדורות הבאים שכן החינוך הוא אבן היסוד לסובלנות וכיבוד הדדי תוך שמירה על הסמלים הלאומיים, התרבותיים של שני העמים: השמת תוכנית חינוכית משולבת לנוער הישראלי-פלסטיני ואיסור פגיעה בערכים הסימבולים של שני העמים.
הקמתה בעתיד של מפלגת עובדים לראשונה בישראל:
אנו מאמינים שלעובדים יש אינטרס אחד והוא שהבעלות על אמצעי היצור תהיה בידיהם ולא בידי אלה שמנצלים אותם לשם צבירת כוח פרטי ועוצמה פוליטית. מובן כי תמיד תיתכן מחלוקת בנוגע לאמצעים ולדרכים בהן אינטרס זה ימומש. מחלוקות אלה ייושבו בצורה דמוקרטית בתוך המסגרת של המפלגה. התפקיד של המפלגה יהיה לסייע לעובדים להתארגן ולהעניק להם את המידע והמשאבים הדרושים לכך, במידת יכולתה. למפלגה תהיה חוקת עקרונות, שתבטיח את היותה דמוקרטית ופתוחה לביקורת עצמית בלתי פוסקת.
אנו שואפים להקמה של מפלגה סוציאליסטית מודרנית אשר תשמור מטרתה תהיה להבטיח את חירותו של הפרט מפני אי צדק חברתי.
מימון פעילות התנועה:
התנועה מתבססת כיום מבחינה פיננסית בעיקר על תרומות של תומכים וחברים בתנועה, והיא ממונת בעיקר מכיסי הפעילים באופן פרטי. מצב זה מעמיד את התנועה במצב של תזרים מזומנים קשה במשך מרבית ימי השנה, ומונע ממנה מלפרוץ באופן מסיבי לתודעה הציבורית, ולהעביר את מסריה לכלל ציבור ובזמן קצר על כן נשמח לכל תרומה מצידך אשר תתרום להמשך המאבק שלנו. (ניתן לתרום גם דרך אתר התנועה ואף בלחיצה כאן ).
הינו שמחים להזמין אותך לקחת חלק פעיל, ולהשתתף בבניית התנועה, ובכך לתרום למאבק הצודק של כולנו, שכן מאבק צודק סופו לנצח.
בכבוד והערכה
צוות היגוי התנועה